Social media speelt een steeds grotere rol in het dagelijkse leven van zowel individuele personen evenals grote en kleine bedrijven. Hoewel social media nog relatief nieuw is in de internetwereld, groeit deze tak exponentieel met de dag.

Het begon in December 2002 met LinkedIn, gevolgd door Facebook in Februari 2004. Deze social media kanalen groeiden vlot in populariteit en al snel volgden talloze vergelijkbare social media kanalen, zoals het welbekende Twitter, Instagram en Pinterest.

Van de wereldpopulatie gebruikt zo’n 31% social media. Het is nog niet goed te voorspellen wat dit in de toekomst gaat betekenen. Voor veel mensen zijn social media kanalen een primaire bron van nieuws geworden. Opstaan met koffie en de krant of het laatste nieuws op TV is verleden tijd, 85% van de social media gebruikers ziet Facebook of Twitter als een betrouwbare bron van nieuws. Een ‘social media addict’ is tegenwoordig geen nieuwe term meer.

Wereldwijd, loggen dagelijks 1,23 biljoen mensen in op Facebook voor een gemiddelde tijd van 17 minuten. 18% checkt hun nieuwsoverzicht om de paar uur. Elke seconde zijn er 4.17 miljoen ‘vind ik leuks’ en op één dag zijn er 39.757 jaren collectief aan facebook gespendeerd door actieve social media gebruikers. Onder tieners liggen de percentages nog veel hoger: 60% van de tieners post foto’s van henzelf, 92% zegt dagelijks online te gaan, YouTube wordt door 85% van de tieners gebruikt om video’s te bekijken en 71% gebruikt meer dan één sociaal netwerk.

Social media heeft ook sterke invloed op het koopgedrag van mensen. Bedrijven geven grote bedragen uit aan marketing campagnes voor social media. Daarnaast wordt social media ook ingezet om te rekruteren. 73% van de bedrijven namen via deze weg succesvol een nieuwe kandidaat aan. Ook wordt er actief gezocht naar banen op social media kanalen, waarvan 83% op Facebook, 40% op Twitter en 36% op LinkedIn.

Ben je benieuwd naar meer informatie en feitjes over social media? Bekijk dan deze infographic:


Presented by Skilled.co/nl

Meer Blog.

Haast elke professionele website wordt onderhouden aan de hand van een CMS, dat staat voor Content Management Systeem. Voor aanpassingen en updates kan de verantwoordelijke... Lees meer