Ben je op zoek naar nieuwe (online) klanten? Heb je al weleens gedacht aan online adverteren via AdWords? Hiermee kun je adverteren in Google en daarmee je online vindbaarheid enorm vergroten.

Wat zijn de belangrijkste voordelen van AdWords?

Je stelt de advertenties op aan de hand van zoekwoorden, die je zelf instelt. Jij bepaalt dus bij welke zoektermen je word gevonden door je potentiële klanten. Het is ook mogelijk om bepaalde woorden uit te sluiten of je advertentie slechts op sommige tijden te laten zien. Hiermee stuur je dus wanneer en hoe je word gevonden – en niet te vergeten: hoe niet.

Jij bepaalt wat je betaalt. Ook betaal je pas wanneer iemand daadwerkelijk reageert op je advertentie, bijvoorbeeld door op een link te klikken. Wanneer je bij het instellen van je advertenties een maximaal budget invoert, zorg je ervoor dat je nooit meer uitgeeft dan dat bedrag. Zo betaal je alleen voor de acties die worden ondernomen en kom je niet voor onplezierige verrassingen te staan.

Wanneer je advertenties eenmaal staan, kun je eindeloos aanpassingen doen en precies meten wat je nu eigenlijk bereikt met je advertenties. Je ziet dus al gauw wat wel en niet werkt en daar kun je je advertenties op aanpassen. Vergis je niet: omdat je natuurlijk alleen de best presterende advertenties wilt en je advertenties dus goed wilt monitoren, gaat hier best wat tijd in zitten.

Waar moet je goed over nadenken voor je aan AdWords begint?

Oke, je bent overtuigd. Maar nu? Het aanmaken van een AdWords-account bestaat niet alleen uit je advertenties instellen en bedenken hoeveel budget ze mogen kosten. Het is ook belangrijk dat je op zijn minst even stilstaat bij wie je doelgroep is en je concurrenten zijn. Wie wil je verleiden met je advertenties en wie zijn de andere verleiders van je potentiële klanten? Wat doen die concurrenten en wat doen ze juist niet?

Is dat alles?

Nee. Een ander belangrijk punt zijn je doelstellingen. Wat wil je bereiken met je advertenties en hoe ben je dat van plan? Als je doelstellingen hebt ingesteld, is het ook zaak om ze bij te houden. Heb je ze bereikt en wat zou je kunnen doen om meer succes te behalen? Los van je doelstellingen is er nog veel meer mogelijk met AdWords. Er zijn genoeg zaken die je binnen AdWords kunt instellen om het maximale uit je advertenties te halen, zoals advertentie-extensies en het meten van je resultaten in Google Analytics.

Sta je bovenaan zolang je een hoog budget hebt?

Natuurlijk bereik je met een budget van € 500 per maand meer dan met € 50, maar Google zou Google niet zijn als ze slechts naar het budget zouden kijken. Relevantie is belangrijker. Over het algemeen geldt: hoe hoger de kwaliteitsscore van je zoekwoorden, hoe lager je kosten per klik en des te vaker je advertenties getoond kunnen worden met het budget dat je hebt. Die kwaliteitsscore van je zoekwoorden wordt bepaald door meerdere factoren. Van de verwachte klikfrequentie tot je landingspagina en zelfs de laadtijd van je website.

Zelf doen of uitbesteden?

Als je goed nadenkt over in ieder geval al deze punten en genoeg tijd vrijmaakt, kun je prima AdWords advertenties opstellen. Ben je op zoek naar iemand met tijd en expertise om je hiermee te helpen of het volledig van je over te nemen? Dan ben je bij ons aan het goede adres. Lees hier meer over onze Adwords aanpak of neem direct contact met ons op.

Meer Online Marketing.

Wat je nog niet wist over social media

28 feb

onebite

Online Marketing

Social media speelt een steeds grotere rol in het dagelijkse leven van zowel individuele personen evenals grote en kleine bedrijven. Hoewel social media nog relatief... Lees meer

Haast elke professionele website wordt onderhouden aan de hand van een CMS, dat staat voor Content Management Systeem. Voor aanpassingen en updates kan de verantwoordelijke... Lees meer