Social marketing & advertising.

Een mooie toevoeging op je online strategie is het gebruik van verschillende social media kanalen.

Waarom niet?

Met Social Media Marketing kun je direct in contact komen met de doelgroep. Het is laagdrempelig en vaak persoonlijk. Daarnaast is het gebruik van de platformen gratis en biedt het de mogelijkheid jouw bedrijf op een toffe manier neer te zetten qua branding. Waarom niet dus? Veel bedrijven hebben moeite met de selectie van de juiste platformen of boodschap die past bij hun doelgroep. Daarnaast moet je ‘er bovenop’ zitten en goed plannen om de uitvoering van je social media strategie succesvol te laten verlopen. Het managen van je social media vraagt dus de nodige tijd en inzicht. Onebite kan daar met online kennis een helpende hand in bieden. Daarnaast denken we vooraf, maar ook achteraf wanneer de website al bestaat, na over de integratie van de kanalen in je webshop of website.

Social Media campagne Onebite

Keuzes & Opzet

Van groot belang is natuurlijk waar je doelgroep zich bevindt. Welke kanalen zijn geschikt en wat voor tone of voice verwacht de doelgroep? Ieder social media kanaal vereist een eigen aanpak. Zo kan Twitter goed gebruikt worden voor customer support en Instagram voor het tonen van nieuwe producten. Daarnaast is Onebite’s opvatting dat het beter werkt om 1 social media kanaal goed te managen dan 5 kanalen half.  Onebite weet precies welke kanalen waarvoor geschikt zijn en helpt graag keuzes te maken.

Nadat er gekozen is, is het belangrijk aandacht te schenken aan de opzet van de accounts. Het verwerken van je brand of huisstijl is van groot belang voor de herkenning van je klanten en doelgroep. Er moet natuurlijk samenhang zijn met jouw website. Zeker wanneer we het social kanaal gaan gebruiken om nieuw verkeer richting de website te generen. We zorgen ook voor interactie via de website richting je social kanalen. Dat moet voor de bezoekers een vloeiende overgang zijn.

Monitoren, creëren en bijsturen

Om ook daadwerkelijk te monitoren wat er in je doelgroep speelt kunnen we verschillende tools gebruiken. Zo gebruikt Onebite Hootsuite om voor klanten bij te houden of er over het merk of bedrijf gesproken wordt. Waar nodig kan Onebite vanuit het bedrijf daarop inspelen. Om de kanalen in ‘leven’ te houden moet er natuurlijk regelmatig content gecreëerd worden en gepost. Als stok achter de deur stellen we samen met de klant een marketingkalender op en plannen de posts in via tools als If this then that. Contentcreatie kan dus zowel vanuit de klant alsmede vanuit Onebite komen. Onze social media specialist heeft een communicatie achtergrond en kan op een inhoudelijke manier per klant onderwerpen en een content plan overleggen. We kunnen zelfs banners ontwikkelen en geschikte afbeeldingen selecteren.

Adverteren

Om groei op jouw social media kanaal een extra stimulans te geven is er ook de mogelijkheid tot adverteren. Veel kanalen, zoals Facebook en Instagram, bieden de mogelijkheid om super gesegmenteerd te adverteren. Een interessante overweging!

Met Onebite Social Media Marketing houd je dus grip op je doelgroep en kun je snel en persoonlijk inspelen op de markt. Natuurlijk altijd met als doel groei op het gebied van brand awareness en website traffic.

Improve online

Jouw online marketingactiviteiten zijn het online visitekaartje van jouw bedrijf en wij kunnen je helpen deze zo goed mogelijk op te zetten via ons online marketingpakket Improve Online. Dit pakket bestaat uit advies over SEO, AdWords, e-mailmarketing of social media advertising. Je kiest voor een specifiek onderdeel of voor een combinatie van onderdelen. Wij voorzien je vervolgens van persoonlijk en direct toepasbaar advies en zetten jouw bedrijf online op de kaart.

Heb je interesse in het Improve Online pakket en wil je graag contact met ons opnemen? Lees hier meer over het online marketingpakket of bel naar 020 2610970.