De wereld verandert en het internet ook. Is jouw marketingstrategie nu nog wel actueel? Hoeveel weet jij bijvoorbeeld van content marketing?

Content marketing houdt in dat je je naamsbekendheid en online vindbaarheid probeert te vergroten door naar buiten te treden met relevante en leuke inhoud, die op je website staat. Deze inhoud kan van alles zijn. Denk bijvoorbeeld aan een blog, een informatief stukje over jouw bedrijfstak of een infographic.

Het nut van kwalitatieve content

Wanneer zulke content eenmaal bestaat, probeer je invloedrijke websites (uit een relevante branche) over te halen om een link te plaatsen naar jouw site. De webmasters van deze sites willen alleen content plaatsen waar hun lezers iets aan hebben. Daarom is het van groot belang dat de stukjes op je website ook echt interessant zijn. Dit is een leuke wending in de online marketing: kwalitatieve content in plaats van gebakken lucht.

Ook in de online marketing moest men soms pragmatisch zijn. Maar dat de online marketing nu een andere, meer positieve weg inslaat, vind ik een leuke ontwikkeling.

Het vernieuwende aan content marketing

Vroeger was het nog goed mogelijk om ook met haastig opgezette websites toch goed vindbaar te worden bij Google, met behulp van een agressieve linkbuildingstrategie. De mogelijkheden daartoe worden gelukkig al jarenlang beperkt, dus echt agressief te werk gaan is al enige tijd uit de mode. Maar in de tijd die volgde, probeerden online marketeers toch manieren te vinden om te linkbuilden op de oude manier, zonder betrapt te worden door Google. Dat was hoe het ging, en dat was prima. Ook in de online marketing moest men soms pragmatisch zijn. Maar dat de online marketing nu een andere, meer positieve weg inslaat, vind ik een leuke ontwikkeling.

Content marketing is op twee fronten vernieuwend:

Webmasters worden openlijk gevraagd om een link te plaatsen. Als ze instemmen, is dat omdat ze de inhoud achter de link interessant vinden en niet vanwege andere, indirecte belangen. Het proces is dus transparanter geworden.
Content marketing biedt bedrijven en online marketeers de kans om samen creatief aan de slag te gaan. De werknemers van het bedrijf weten het meeste af van hun branche. De online marketeer weet weer het beste hoe dit in een zo SEO-optimaal mogelijke vorm gegoten kan worden. Wanneer deze twee partijen gaan samenwerken, kunnen er prachtige resultaten uit voorkomen die het waard zijn om gedeeld te worden met de wereld.

Geïnteresseerd in content marketing?

Wat je vak ook is, je kunt vandaag nog beginnen met content marketing. Neem gerust eens contact met ons op om te vragen wat we voor je kunnen betekenen op het gebied van SEO consultancy. Omdat er verschillende disciplines samenkomen bij Onebite, kunnen we kwalitatieve content in alle soorten en maten maken.

Bron: http://www.marketingfacts.nl/berichten/23-vragen-die-helpen-bij-het-opstellen-van-je-contentstrategie

Meer Online Marketing.

Wat je nog niet wist over social media

28 feb

onebite

Online Marketing

Social media speelt een steeds grotere rol in het dagelijkse leven van zowel individuele personen evenals grote en kleine bedrijven. Hoewel social media nog relatief... Lees meer

Haast elke professionele website wordt onderhouden aan de hand van een CMS, dat staat voor Content Management Systeem. Voor aanpassingen en updates kan de verantwoordelijke... Lees meer